Jaka jest misja Product Ownera?
Product Owner jest Właścicielem Produktu Core Banking, rozwijanego i utrzymywanego przez Squad w Tribe’ie GOcore. Jego celem jest zapewnienie stałego, częstego i trwałego maksymalizowania wartości Produktu dla Klienta poprzez:
- Zapewnienie stabilnego funkcjonowania Systemu Centralnego Banku oraz rozwiązań uzupełniających utworzonych na tej samej platformie.
- Zapewnienie, że System Centralny Banku funkcjonuje zgodnie z obowiązującymi regulacjami, w szczególności Product Owner odpowiada za terminowe wdrażanie rekomendacji audytowych dot. Systemu
- Zapewnienie optymalnej parametryzacji Systemu Centralnego oraz wsparcia dla użytkowników biznesowych.
- Rozwój i utrzymanie odpowiednich relacji biznesowych z interesariuszami, których procesy będą realizowane przy wsparciu Squadu.
- Planowanie i realizację długookresowego rozwoju Systemu Centralnego, zgodnie z kierunkami przyjętymi w Strategii IT. W szczególności Product Owner odpowiada za transformację roli Systemu Centralnego w Banku, rozpoznanie systemów centralnych oferowanych na rynku i przygotowanie do wymiany Systemu Centralnego Banku w przyszłości.
- Przygotowanie i wdrożenie koncepcji faktorii produktowych z wykorzystaniem modularnej architektury np. poprzez wykorzystanie systemów centralnych czwartej generacji, a następnie wdrożenie i rozwój wybranych faktorii produktowych opartych o wypracowaną koncepcję.
Kto jest klientem Product Ownera?
Klienci Product Ownera w Produkcie Core Banking, nie są zwykle bezpośrednimi Klientami końcowym Banku, ale Klientami wewnętrznym, którzy obsługują Klienta końcowego (tak jak Doradca w Oddziale korzysta z aplikacji w procesie sprzedaży Kredytu podczas spotkania z klientem)
Wszyscy jesteśmy partnerami, którzy łączą siły, aby dostarczyć wartość Klientom końcowym.
Z kim współpracuje Product Owner?
Product Owner jest członkiem Squadu/ów i współpracuje z innymi zespołami, aby rozwijać zarówno Produkty (Squady, Tribe’y), jak i wiedzę ekspercką (Chapter, Gildie):
- Pracuje z analitykami, developerami i architektami, aby rozwijać Produkt, za który wspólnie są odpowiedzialni;
- w Tribe’ie blisko współpracuje z Tribe Leaderem, innymi Product Ownerami i Chapter Leaderami, aby koordynować całościowo prace z perspektywy funkcjonalności;
- blisko współpracuje z innymi Product Ownerami w zakresie wartości dostarczanych Klientowi końcowemu oraz tworząc społeczność Product Ownerów buduje wiedzę ekspercką w swojej dyscyplinie i doskonali się w swoim fachu, podnosząc kwalifikacje oraz ulepszając praktyki i narzędzia w codziennej pracy;
- w każdej gildii, w którą zdecyduje się zaangażować, może również współpracować z kolegami, którzy dołączyli do tych samych gilidii.
Jakie są oczekiwania wobec Product Ownera?
Odpowiada za zarządzanie Backlogiem Produktu Core Banking:
- komunikuje wizję i cele Produktu, co oznacza, że musi przewidywać potrzeby Klientów i śledzić ewolucję rynku, aby mógł wprowadzać zmiany we właściwym czasie;
- tworzy elementy Backlogu Produktu i konfrontuje swoje pomysły z członkami Squadu, aby wszyscy mieli wspólne zrozumienie, co powinno zostać dostarczone i w jaki sposób zrobić to optymalnie;
- zarządza relacjami z interesariuszami w sposób, który zapewni sprawną realizację współzależnych inicjatyw,
- dokonuje cięć wymagań, decyduje o priorytetach ustalając kolejność elementów Product Backlogu na najbliższe Sprinty. Starannie wybiera najpierw najmniejsze elementy o najwyższej wartości;
- sprawdza implementację historyjek użytkownika/funkcji dla Wydania Produktu, upewniając się, że wydanie jest użyteczne i zasadne z perspektywy akceptacji Klienta;
- analizuje rezultaty produktu po wydaniu w oparciu o opinie klientów i wskaźniki biznesowe, aby zapewnić ciągłe doskonalenie;
- aktywnie uczestniczy w życiu i wydarzeniach zespołów, do których należy (Squad, Tribe i Chapter), nieustannie dzieląc się wartościami i zasadami Agile;
- jest odpowiedzialny za zarządzanie budżetem Produktu.
Wymagania:
KOMPETENCJE MIĘKKIE
- orientacja na klienta;
- myślenie strategiczne;
- współpraca i networking;
- orientacja na osiągnięcia;
- proaktywność;
- podejmowanie decyzji;
- elastyczność;
- myślenie syntetyczne.
KOMPETENCJE TWARDE
- 5 lat doświadczenia w zespołach projektowych lub produktowych;
- Znajomość nowoczesnych architektur Systemów Centralnych;
- Zrozumienie dostępnych na rynku funkcjonalności Systemów Centralnych wspierających cykl życia produktów bankowych;
- Doświadczenie w tworzeniu wizji, mapy produktu oraz określaniu KPI dla produktu;
- Doświadczenie w pracy w Agile, mile widziane certyfikaty PSPO I, PSPO II;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (w mowie i w piśmie);
- Umiejętność szybkiej identyfikacji i rozwiązywania problemów.
MILE WIDZIANE
- Doświadczenie w roli Product Ownera i pracy z Product Backlogiem;
- Doświadczenie we współpracy z zespołem eksperckim, w tym motywowania. delegowania i wsparcia merytorycznego współpracowników;
- Doświadczenie w zarządzaniu budżetem i planowania strategii;
- Doświadczenie w prowadzeniu prac projektowych (definiowanie wymagań, współpraca z developerami, testy);
- Doświadczenie we współpracy z Grupą.
BNP Paribas
Bank Polska S.A.
Fundamentem naszych działań są wartości, którymi chcemy się kierować podejmując decyzje zarówno operacyjne, jak i długofalowo. Zależy nam na działaniu w sposób transparentny i z odwagą, upraszczając nasze procesy. Chcemy by każdy z nas czuł empowerment. Wierzymy, że tylko współpraca da nam możliwość osiągania celów w sposób efektywny i skuteczny. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć założone cele strategiczne i spełnić nasze obietnice wobec Klientów. Razem zobowiązaliśmy się być liderem zrównoważonego finansowania.
Możesz pracować w miejscu, które daje zielone światło.