monitorowanie kosztów i odchyleń oraz dostarczanie wiarygodnej informacji zarządczej, służącej do podejmowania decyzji Zarządowi Spółki,
uczestnictwo w procesie budżetowania i prognozowania,
uczestnictwo w procesie zamknięcia miesiąca,
uczestnictwo w procesie kontroli finansowej realizowanych i planowanych projektów biznesowych, ocenie rentowności, analizie odchyleń od budżetu,
uczestnictwo w cyklicznych spotkaniach z kierownikami centrów kosztów w celu kontroli alokacji kosztów oraz w przypadku przekroczenia budżetów komentowanie odchyleń i wypracowywanie działań optymalizacyjnych,
uczestnictwo w tworzeniu narzędzi oraz procedur kontrolingowych,
współpraca w zakresie projektów optymalizacyjnych,
uczestnictwo w przygotowywaniu kalkulacji i analiz w tym m.in.: kosztów w ujęciu rodzajowym i funkcjonalnym w wyznaczonym obszarze, TKW, odchyleń od cen ewidencyjnych i innych wynikających z potrzeb bieżącej działalności firmy.